kesport.hu

Vörösmarty sportkoncepciót és a kiemelt támogatások újragondolását tervezi

Az önkormányzatnak folyamatosan és egyre nagyobb mértékben kell támogatnia az utánpótlás nevelést, a sporttámogatások és a sportvállalkozások között pedig különbség van, ezért e téren rendet kell tenni Kecskeméten – ezt mondta Vörösmarty Attila, a Városházán múlt héten megalakult sport munkacsoport vezetője. Az önkormányzati képviselő hangsúlyozta, hamarosan a kiemelt sportágak támogatását is újra kell gondolni.

“Minél szélesebb körben szeretnénk ezt a munkacsoportot működtetni. Meg kell nézni, hogy az elmúlt években mi az, ami jó irányba indult el. Kecskemétnek van egy közgyűlés által elfogadott sportkoncepciója. A tavalyi év végén ismét volt egy próbálkozás a sportkoncepció kialakítására, de akkor – azt gondolom, nagyon bölcsen – az akkori közgyűlés ezt levette napirendjéről, mert meg szerette volna várni, hogy az új kormányzat a sporthoz hogyan áll hozzá. A legfontosabb és a munkacsoportszámára konkrét feladat, hogy a jövő év elejére egy hosszú távú sportkoncepciót tegyen le az asztalra, ebben világosan és egyértelműen le kell fektetni a sarokpontokat” – nyilatkozta Vörösmarty Attila a KTV kedd esti Sportmagazinjában.

Az egy hete megalakult sport munkacsoport vezetője azt is mondta, meg kell nézni hol van a helye Kecskemétnek Magyarország sporttérképén.

“Az elmúlt években a csapatsportok mellett tettük le a voksunkat, elsősorban férfiakban gondolkodtunk. A teremsportok közül a legnépszerűbb a kosárlabda, a másik erőteljesen feljövő, és nemzetközi porond felé kacsingató férfi kézilabda, a harmadik pedig tradíciókkal rendelkező férfi röplabda. Emellett pedig ott van még az igen népszerű labdarúgás. Egy hároméves koncepció végéhez érkeztünk, újra kell gondolni a dolgokat, hogy a város miként kíván részt venni a profi labdarúgásban” – fogalmazott.

A női sportágak kapcsán Vörösmarty kiemelte, meg kell vizsgálni, hogy mire van igény. “Én biztatom őket, mert szerintem el fog jönni az a pillanat, amikor a város a női sportok felé fog nyitni” – ébresztett reményt az önkormányzati képviselő, tanácsnok hozzátéve: a Kecskeméti KC-nál végzett szakmai munka példaértékű. “Az egy döntés kérdése lesz, hogy a női kosárlabdát hogyan tudjuk felemelni, mennyit kell rá áldozni, hogy egy profi felnőtt csapatot tudjunk felépíteni” – mondta.

Vörösmarty Attila szerint az önkormányzat legfontosabb teendője a sport területén az utánpótlás nevelés támogatása, folyamatosan és egyre többet kell rá áldozni. A sportiskola megalakítása pedig lényeges és fontos lépés volt, hiszen olyan alapokat tett le, amelyek megmutatják a város elkötelezettségét.

A sport munkacsoport vezetője reményét fejezte ki, hogy hamarosan elkészül egy sporttérkép, amely alapján meg lehet határozni az önkormányzat sportvagyonának felújítási ütemtervét. Vörösmarty hozzátette: rendet kell rakni a sporttámogatások és a sportvállalkozás terén, ugyanis sokan összetévesztik a két fogalmat.

24 hozzászólás

  1. kos

    2010. november 2. kedd at 23:03

    Köszönjük Vörösmarty úrnak, hogy női sportokat is pátyolgatja. Leginkább azt, hogy kiemeli ezek közül a női kosarat. Hajrá női kosárlabda! Évtizedekre visszamenőleg nagy hagyományai vannak Kecskeméten és kiváló utánpótlás nevelés is kötődik ehhez a sportághoz.
    Azért nevezte meg Vörösmarty képviselő a női kosarat, mert megfelelő tudásbázissal rendelkezik!
    Köszönjük!

  2. kos

    2010. november 2. kedd at 23:16

    Köszönjük Vörösmarty úrnak, hogy megszabja, mire van igény!
    További utasításokat várunk, mert magunktól nem tudnánk tenni semmit!
    Várjuk a további utasítást!

  3. Mészi

    2010. november 2. kedd at 23:29

    Gondolom Vörösmarty úr meghirdetett programja feljogosít arra, hogy őszintén beszéljünk. Kezdjük mindjárt azzal, hogy Kecskemét hol helyezkedik el Magyarország sporttérképén? Önelégültségre nincs okunk. A férfi kosárlabda, férfi kézilabda, a labdarúgás visszaesése, a struktúra átalakítása, a férfi röplabda stagnálása, Skala távozása is mutatja, hogy a profi sportnak városunkban egyenlőre befellegzett. Ezért kerülhetett ismét előtérbe, hogy öntsük a dohányt számolatlanul az utánpótlásba. Tudomásul kellene már venni, hogy az utánpótlás nevelés és a versenysport egymás nélkül nem létezik. Egyébként is a sportiskola működtetése csupán egy kivételezett csoportot érint. De, ha már itt tartunk, a sportiskolai képzésben az volt a legfőbb pozitívum, hogy az edzők hónap elején hiánytalanul hozzájutottak fizetésükhöz. Ezt mutatja az is, – mint már olvashattuk – hogy lemaradtunk az ifjúsági olimpiáról és tehetségeink elmenekülnek a városból. Kíváncsi lennék mekkora összeg folyt be játékos eladásokból? Ezért nem ártana már a szakmai munkát is számon kérni. Ivkovicsék ebbe az irányba már elmozdultak. De előbb az elmúlt időszakot le kellene zárni és az elszámoltatásokat lebonyolítani. Az új időszámítást pedig egy tettre kész gárdával, az alkalmatlanok az örök vesztesek kizárásával kezdeni.

    Folytassuk a labdarúgással. Utánpótlás szinten nem tartoznak egyetlen kaszthoz sem. Akadémia és sportiskola is kimaradt az életükből. A fiatalokra fordítandó önkormányzati támogatási összeget beépítették a KTE Kft. támogatásába. Azóta a legfontosabb korosztály képzését /6-12 évesek/ felvállaló csapatok főleg szülői finanszírozásból tengetik életüket. A helyzetet csak bonyolítják az egyéni sérelmek és a pályák tulajdonjogi rendezetlensége. Minderre a megfelelő orvosságot meg kell találni. A nevelést alsóbb szinten az újra induló Bozsik programra és az iskolákra kell bízni. A nagyobbakat akadémián vagy egyesületben kell képezni.

    És végül: Törekedni kell arra, hogy Kecskeméten ne legyen egyetlen nulla támogatásban részesülő egyesület sem és a viszony a környező településekkel, azok egyesületeivel felhőtlen minősítést kapjon. A vállalkozások terén pedig az országos trendhez kell igazodni.

    Ha mindez, az alap elkészült jöhetnek a profibb feladatok.

  4. Ujhidy Tibor

    2010. november 3. szerda at 00:01

    Egyetértek mindenben Veled, Mészi! De még. A sport különböző területei az iskolai testneveléstől a versenysporton keresztül a szabadidősportig akkor működnek jól, ha egymásra épülnek. Ha nem, akkor nagyon-nagyon sok pénz, munka megy az enyészetbe. Minden koncepció annyit ér amennyi belőle megvalósul. Olyan sportkoncepció kell, amely hosszútávra irányt mutat, kiszámítható, az egész város sportját lefedi és egymásra építi, elvszerű finanszírozást biztosít. A sportlétesítmény kataszter elkészítésének már többször nekiláttak, de a jövő szempontjából valóban rendkívül fontos dolog. A fejlesztésekhez fel kell mérni a sportvagyon állapotát, majd ütemezni a beruházásokat. Szóval van feladat bőven, de mint tudjuk, az ördög a részletekben van. Hát lássuk!

  5. rm

    2010. november 3. szerda at 00:04

    Anno kinyírták a női kosarat a férfi kézi miatt… most kompenzálnak???
    A férfi kosár, ami egyedül jól áll! A többiek (teremsportok) meg nyögik a tavalyi férfi kézi felelőtlen gazdálkodását… :( Kész csoda, hogy nem jelentett csődöt az új egyesület! Kicsit sem lett volna blama…

  6. liba

    2010. november 3. szerda at 07:49

    Tibor: Nincs itt részlet, határozott, kemény lépések kellenek. Ezt Vörösmarty fogja megtenni. Eddig is ő irányított. Csak meg kell nézni mi történt eddig. Ezután is ez lesz.

  7. fan

    2010. november 3. szerda at 08:08

    EZ MINDADDIG RIZSA, AMEDDIG HATÁROZOTT LÉPÉSEK NEM TÖRTÉNNEK, VALAKI NEM KEZD A SPORT VAGYONNAL GAZDÁLKODNI. EGYSZER MÁR LEÍRTAM EGY MÁSIK TOPICBAN, HOGY AMI A KSE KFT-NÉL TÖRTÉNIK AZ A VAGYONNAL VALÓ “HŰTLENKEDÉS”. A SPORTKONCEPCIÓ A MÚLT LEZÁRÁSA NÉLKÜL A PROBLÉMÁK ELODÁZÁSA. VALAKI MONDJA MÁR KI, HOGY MELY SPORTÁGAKAT VAGYUNK KÉPESEK FINANSZÍROZNI ÉS MELYEKET NEM, EZ UTÓBBIAKAT SZÜNTESSÜK MEG. ÉN DRUKKOLOK, HOGY SIKERÜLJÖN, DE SZKEPTIKUS VAGYOK.

  8. kese

    2010. november 3. szerda at 08:08

    Hajrá mindenki!

  9. Mészi

    2010. november 3. szerda at 08:19

    kos: Én nem az utasítás felől közelítem meg a dolgokat. Szerintem Vörösmarty úr a KTV nyilatkozatában jól összefoglalta a tennivalókat. A legnagyobb “vívmánynak” azt tartom, hogy végre van egy döntéshelyzetben lévő vezető akin számon lehet kérni, Kecskemét sportéletében a megvalósulásokat. A sport munkacsoport vezetője ezzel óriási felelősséget vállalt magára. Mi, a szereplők kényelmes helyzetben vagyunk, az a dolgunk, letegyük az asztalra elképzeléseinket, a képviselőknek meg, hogy nyomogassák a gombokat. Az csupán hab a tortán, hogy a profizmus terén a nők “egyenjogúságáért” is tenni akarnak. Lássuk a medvét.

  10. MU

    2010. november 3. szerda at 08:30

    Nagyon örülök, hogy szeretnének tiszta vizet önteni a pohárba, DE Felmerül bennem a kérdés, hogy Vörösmarty úrnak vagy netán a másik két bizottsági tagnak, milyen képesítése van? Tudom, hogy nem a papír teszi az embert, de a kontárkodásnak meg nagyon sok negatív következménye lehet.

  11. ???

    2010. november 3. szerda at 09:39

    Hol vannak a hozzáértő sport SZAKEMBEREK? Egy koncepció hitelességét a kidolgozó, benne ténylegesen munkát vállaló, egy sportág fejlődését végig kisérő, a sportág nemzetközi és hazai viszonyait jól ismerő ALKOTÓ CSAPAT munkája határozza meg. Ezt a képzést melyik szakmunkásképző intézmény végzi?

  12. István

    2010. november 3. szerda at 10:23

    A női kosárlabdát egy olyan magamutogató és gigantomániás edző tette tönkre aki nem elégedett meg azzal, hogy a kecskeméti és a környékbeli lányokkal, kezdetben beérje azzal, hogy a csapat első osztályú maradjon. Ezzel szemben Diósgyőrben vagy Sopronba gondolta magát és tucat légiósokat hozott ide akiket aztán senki sem akart finanszírozni. A helyi értékek pedig közben fejlődve, megerősödve más csapatok legjobbjai lettek. Fűrész, Darida. Túroczi, Laczi stb. Ezzel együtt is a hagyományok miatt Kecskemétnek szüksége lenne női kosárlabdára. Reméljük, hogy az erősen túlsúlyban lévő röplabda szakos testnevelők arány is helyrebillen. PL. A mindig is kosárlabdát preferáló Bányai gimnáziumban gyakorlatilag egy tanár kiírtitta a kosárlabdát.

  13. kutya

    2010. november 3. szerda at 11:50

    Szerintem is külön kellene választani az úgynevezett profi sportot folytató gazdasági vállalkozásként működő egyesületeket, amelyek inkább a közönség szórakoztatására szakosodtak, és azokat a sport egyesületeket akik a sportolóik szórakoztatására és az adott sportágon belüli eredményekre fektetik a hangsúlyt, eleddig minimális támogatással, vagy anélkül.

  14. ...

    2010. november 3. szerda at 12:09

    Drága Pista!
    Erre csak azt tudom mondani, hogy aki hülye, haljon meg…!!! Fogalmad sincs miről beszélsz… Én úgy emlékszem hogy Sanyi bácsi első edzésén 5 lány volt jelen ebből 2 hét múlva 3 lelépett mert fontosabb volt a pia meg a bulizás. Ketten maradtak Laczi és Tóth, Ez a két lány jelentette a “környékbeli lányokat”… Tudtommal a kosárlabdát egyszerre 5en játszák,de minimum 4 főnek kell egycsapatból a pályán lenni… És ha nem csalódok akkor a feljutást kiharcoló csapatban nem volt huszadrangú külföldi…de ha már itt járunk akkor szerinted a fiú csapatban hanyadrangúak a légiósok…??? Nem tudom nálad mit jelent a “tönkre tétel” de egy tetjesen elhanyagolt B csoport alsóházi csapatból 2 játékossal 2 év alatt feljutni A csoportba és ott sen az utolsó helyen végezni…szerintem nem tönkretétel!!! 0 Ft városi támogatást adni annak a csapatnak amelyik teljesíti az elvárást…na az a tönkretétel…Te korlátozott agyú F.szk.l.p…!!!

  15. heves

    2010. november 3. szerda at 13:20

    MU-nak. Meg kell kérdezni az érintetteket. van-e képesítése, mondjuk főiskola, egyetem. Az edzőknek kötelező. Az aki dönt, milliárdok forognak a kezében legalább legyen egy, felsőfokú végzettsége.

  16. Szasza206

    2010. november 3. szerda at 18:03

    Kecskemét sportja az iskolákban kezdődik, az ott tanító testnevelők fanatizmusán és szakmai hozzáértésén.mulik nagyban. Azt hogy ott milyen sportágat oktat nem igen lehet befolyásolni semmiféle koncepcióval, programmal, előírással. Én már itt élek 45 éve és csak egy példa volt eddig arra, hogy egy testnevelő sportágat váltott. és a női kosárlabdáról a röplabdára váltott. Kérdezem pl. a Katona J.Gimnáziumban ki mivel vehette volna rá Dunszt Ferencet, hogy az iskola legügyesebb diákjait ne röplabdára oktassa. Minden hajtós eredményeket elérő iskolákban ez az ábra.
    Egy kérdésem lenne : hol, kikkel és mikor edz az idehozott szerb edző a kiválagotott kosaras fiukkal? Megnézném, mert szeretnék tanulni.

  17. Mészi

    2010. november 3. szerda at 19:56

    De az ma már nem gond, hogy az önkormányzat a koncepció szerint szabályozza, melyik iskolába milyen szakos testnevelő tanárokat alkalmaz. De megéltünk már Kecskeméten olyan időszakot, hogy a gyerekek az uszodában kezdték az első órájukat, bármelyik sportág is volt a tornatanár kedvence. Dunszt Ferenc pedig a többi sportágat is segítette. Edzői kérelemre a tesi órán a sportoló a saját edzésterve alapján az erősítő edzést elvégezhette. Tehát a variációk sora a korlátlan határokat verdesi. Csak akarni kell és élni a lehetőségekkel.

  18. adamikzoli

    2010. november 3. szerda at 20:14

    Az önkormányzat szerintem nem nagyon szólhat bele,hogy melyik iskola kit alkalmaz. Ilyen alapon azt is megszabhatja,hogy ki legyen a matek tanár. Persze ajánlással lehet élni,de a testnevelői munka nem teljesen azonos egy adott sportág képzésével. Az iskoláknak meg elsősorban(remélem) az a fontos, hogy sportoljanak a gyerekek, lehetőleg minél többen,. Ezt csak sokoldalú színes tanórákkal lehet elérni. Kétségtelen,hogy sok a röplabdás szakember és kicsit rányomja a béllyegét a kiválasztásra,de szemlélet váltásba belefér , hogy nyilván nem lesz mindenkiből röplabdázó és aki tehetségesnek látunk valamilyen sportágban segítsék irányítani. Ebben biztos hogy kell javulnunk.

  19. István

    2010. november 3. szerda at 21:23

    ….
    Szép a neved, szeretnék gratulálni , hogy így felvállaltad a véleményedet. A stílus téged minősít

  20. S.O.S.

    2010. november 3. szerda at 22:46

    Nem ér semmit a sportkoncepció, ha azt erőből teszik, nulla hozzáértéssel.
    Az, aki egy 9 csapatos másodszintű bajnokságot, illetve abban való részvételt kiemeltnek tart az nulla képességekkel rendelkezik sport terén. Főleg, ha a másod szint alatt nincs semmi! Tehát az a valaki nulla hozzá értéssel olyat mond, aminek nincs alapja. Ez az erőből való sportkoncepció!

  21. S.O.S.

    2010. november 4. csütörtök at 00:04

    Nézzük szakma-statisztika oldalról, amit eddig nem láttunk.
    Három női csapatsport

    Kosárlabda: (pályán 5 játékos)
    Röplabda: (pályán 6 játékos)
    Kézilabda: (pályán 7 játékos)

    Női kosárlabda
    I. osztály: egy csoport – NBI/A: 13 csapattal
    II. osztály: két csoport – Amatőr Női Keleti és Nyugati csoport 8, ill. 9 csapattal.
    III. osztály: NINCS!

    Női röplabda
    I. osztály: egy csoport – 12 csapattal
    II. osztály: két csoport – A és B csoport, 8 – 8 csapattal
    III. osztály : NINCS!

    Női kézilabda
    I. osztály: egy csoport – NBI 12 csapattal
    II. osztály: két csoport – NBI/B Kelet és Nyugat 14 – 14 csapattal
    III. osztály: VAN! hat csoport – 10 – 9 – 9 – 10 – 10 – 10 csapattal.

    Magyar női kosár világranglista: 30.
    Magyar női röplabda világranglista: nem jegyzik!
    Magyar női kézi világranglista: 3. hely

    A számadatok tükrében a három női csapatsport közül mely az :
    – amely világviszonylatban is elismerést váltott ki?
    – amely a legtöbb csapatot mozgatja
    – ahol mindezek tükrében legnagyobb a konkurencia, a szelekció és legnehezebb a profi osztályba való feljutás.

    Ha ezeket a számokat itt Kecskeméten nem veszik figyelembe más, mondva csinált okokra hivatkozva teljesen egyedi, szakmaiatlan döntést hoznak sporttámogatási koncepció tekintetében, az dilettáns munkára fog vallani. Ugyanis a bajnokságokban szereplő csapatok számának sokasága, egyenes arányban van a világranglistán való jó szerepléssel.
    Ezt a szakmának nem kell elmagyarázni.

  22. Ujhidy Tibor

    2010. november 4. csütörtök at 00:06

    Óvok mindenkit, hogy a sportkoncepciót egy-egy sportág megítélésével azonosítsa. Ennél sokkal fontosabb, hogy a sport különböző területei egymást kiegészítve, segítve átfogó fejlődést mutassanak a város sportjában. Félek, hogy a nyilvános munkabizottsági ülések elsősorban attól lesznek hangosak, hogy ki-ki lobbizik a saját sportága jövőjéért. Ez is fontos, de ez semmibe vételét fejezheti ki a többi sportág, illetve a sport egyetemes értékei iránt. Nem úgy sportszerű, hogy lenyomok másokat, így majd az én sportágam, klubom érvényesülhet. Az ilyen gondolkodás saját magát minősíti, és morális jövője biztosan nincsen. Az erőből sportkoncepció meg még nem volt soha Kecskeméten, ugye jól emlékszem?! Egyébként nem kell szakembernek lenni ahhoz, hogy annak érezze magát valaki. Hogy mások mit gondolnak róla, az már egy más kérdés.

  23. S.O.S.

    2010. november 4. csütörtök at 07:51

    Tibor! Neked teljesen igazad van! Én nem lobbiztam senkiért. Amit felsoroltam, azok tények. Csupán a riportban elhangzottakra reagáltam. Eddig milyen sportkoncepció volt, azt mindenki tudja. Látszik is!

  24. Mészi

    2010. november 4. csütörtök at 08:06

    Tibor!

    Már, hogy kérdésed ne maradjon válaszolatlanul maradjunk annyiban, mindig akadtak furcsa dolgok. Kecskeméten is egyszer volt csupán “kutyavásár”, amikor minden sportszereplő beállt a sorba. Kár, hogy nagyon rövid ideig tartott. Valószínűleg ez az oka, hogy nagy eredményekkel Kecskemét soha nem volt eleresztve. Vegyük alapul az olimpiát. Az aranyérmes Majorosnak városunkhoz semmi köze, az ezüstérmes Messzi Istvánnak sem testnevelő volt az edzője, a bronz tulajdonosa Kincses Tibi csak a tesi órán került tornatanár közelébe. Ha a többi, hazai szinten eredményesnek mondható sportágat vesszük figyelembe már más a gyermek fekvése. De a kiválótól még így is messze vagyunk. Ezért nagyon fontos a Sport Munkacsoport mai témája. Itt a nagy lehetőség a felemelkedésre “csak” a feleknek egyezségre kell jutni és a legjobb irányt kijelölni. Mint az érdekvédő csoport feje remélem részt veszel a rendezvényen és utána tájékoztatod a sport, és nem a kocsma iránt elkötelezetteket? Én amondó vagyok, reggel nyolctól-kilenc óráig kezdjük mozgással a napot. Utána a tanulás is jobban esik.

Jelentkezz be először, hogy hozzászólhass! Bejelentkezés

Hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..