kesport.hu

Mi vagyunk a Kesport – 7. rész: portré Jámbor Csabáról

Szívesen forgatna filmet a horgászatról is, ezzel azonban egyelőre egyedül van a stábban Jámbor Csaba, a Kesport.hu kreatív igazgatója. Nem egyszerű az elmúlt huszonöt év médiajelenlétét összefoglalni egy interjúban, mégis valahogy próbáljuk megfejteni, hogy lehet az, hogy valaki negyed évszázada hajnali 4 óra 15-kor kel és éjfélkor fekszik, mégis folyton előre néz, tele van tervekkel és kreativitással. Elmondása szerint érzi, hogy lassan lejjebb kell adnia a feladatokból, mert a fejére nőnek. Azt, hogy melyiket fogja elengedni a tevékenységek közül, a piacra bízza. 

Kezdjük az alfától, hogy értsük a folyamatot. Hogyan kerültél kapcsolatba a Kesporttal és hogyan vált belőled mára a portál kreatív igazgatója? 

A Kesport munkáját, piacon elfoglalt szerepét már régóta követtem, hiszen egy egyedülálló kezdeményezés volt. Igazából az üzleti modell okozott elsősorban fejtörést nekem. Nehéz volt elképzelni, hogyan lehet rentábilissá tenni. Hiszen lelkesedésből megy ez egy darabig, aztán várhatóan üzleti alapokra kell fektetni. Annak idején Komáromy András megkeresett, sportági együttműködés kapcsán, így került képbe Harsányi Henrik is, aki akkor a KTE kézilabdacsapatának volt a szponzora. Volt egy együttműködési megállapodás a Kesporttal, mi pedig ezt a gondolatot tovább szőttük Henrikkel. Egyetértettünk abban, hogy bőven van lehetőség ebben az egyébként egyedülálló portálban, így hamar megkezdődött a tárgyalás az érdekeltek között a Kesport.hu megvásárlásáról. Ez néhány hónapig tartó egyeztetés volt, de végül megszületett a deal: Henrik átvette a Kesport.hu-t. Ettől kezdve a kreatív részen lett szerepem a portál életében. 

A helyi sportról szóló híradások meglehetősen “szegényesek” voltak az elmúlt években. Erre gondoltál amikor azt említetted, éreztétek, hogy ebben van potenciál? 

Igen de ebből a szempontból Kecskemét nem egyedülálló. Megyeszékhelyek között szétnézve igen ritka, hogy valaki lát abban lehetőséget, hogy csak a sportra tematizálódjon. Persze villámgyorsan kiderült volna, ha ez nem működőképes modell. Nyilván sokan tudják, hogy a városban van – a teljesség igénye nélkül –   nagyszerű eredményeket produkáló kosárlabda, kézilabda, röplabda, foci és futsal, de vannak olyan megyeszékhelyek, ahol még aktívabban jelen van a sport, vagyis vannak emblematikus sportágai, ahol üzletileg még jövedelmezőbb lehet egy ilyen portál. Viszont Kecskeméten is van annyira élénk a sportélet, hogy ez elég legyen. Persze figyeltük a hírmennyiséget, az aktivitást, hogy mennyi tartalom képezhető és az elegendő lesz-e egy naprakész portálhoz? Azt láttuk, hogy ez egy rés a piacon. 

Számodra ez nem volt teljesen idegen terep, sőt!

Nagyon régóta foglalkozom sportújságírással, majdnem régebb óta, mint a rádiózással. Ezzel kapcsolatban inkább a készség felfrissítése volt a feladat, inkább ez jelentett némi kihívást, de erőfeszítést semmiképp. Kétségtelen, hogy hobbi is egyben, és persze nagyon szerencsés helyzetben vagyok ilyen szempontból – ha közhelyeket akarok említeni – hogy azt csinálhatom a munkámban, ami egyébként is a hobbim.

Hogyan építettétek fel ilyen precízen a rendszert a Kesport mögé? 

Vannak elkötelezett emberek, ahogy már említettem, akik egy darabig lelkesedésből csinálják saját szabadidejükből. A fizetség mindössze annyi, hogy megveregetik a hátukat, kapnak néhány jó szót, vagy felfigyelnek rájuk. Abban az esetben, ha az ember szintet akar lépni, akkor pedig készít egy üzleti tervet, hogy hogyan lesz ez az egész rentábilis, hogyan lehet gazdaságossá tenni. Az elején egészen érdekes kihívásokkal találtuk szembe magunk: például, hogy kevés a sportújságíró. Márpedig ha tisztességesek akarunk lenni és nem a kecskeméti médiumok sportújságíróit szeretnénk elcsábítgatni, akkor nekünk kell kinevelni őket. Ez évek munkája. Aztán alapvetés, hogy a Kesport.hu-ra befektetésként kell tekinteni. Henrik megvette és befektetésként kezelte az elejétől kezdve. Egyébként is neki kiugróan jó az üzleti érzéke, így az elejétől kezdve eszerint is cselekedett. Át kellet gondolni tehát, hogy láthatóan ne egy hobbiszintű munka legyen, hanem professzionálissá váljon. Jelen kellett és kell lenni, jelentős technikai fejlesztéssel versenyképessé kellett tenni a hátterünket, például stúdiót kellett építenünk, és fontos, hogy függetlenek tudjunk maradni a sportkluboktól.

Ez utóbbi is nehéz feladat? 

Azzal szembesültünk, hogy erősödik a klubok önálló kommunikációja Kecskeméten is, így előfordul, hogy visszatartanak információt, hogy ezt a saját felületeiken tudják kezelni. Persze ez érthető versenyszituáció, de azzal, hogy professzionálissá fejlesztjük a Kesportot, bizalmat is kapunk. 

Mik a mai tendenciák a sportújságírás sikerességében?

Minden platformon próbálunk jelen lenni, kevesen fogyasztanak célzottan tartalmat, tehát nagyon kevesen kattintanak direkt egy portálra, hiszen ez is áttolódott a közösségi médiára. Akkor olvasom el a hírt, cikket, interjút, ha szembejön valamilyen felületen. Instant tartalmakat fogyasztanak az olvasók, nem feltétlen ülnek neki hosszabb cikket elolvasni. Szeretik viszont a videós tartalmakat, vagy a nemrég bevezetett podcast adásokat. Figyeljük a trendeket és megpróbálunk ehhez alkalmazkodni. Rengeteg a fejlődési lehetőségünk és igyekszünk is élni velük. Ahogy említettem, készül a tv stúdió, az új irodában pedig egy folyton nyüzsgő szerkesztőség van kialakulóban. 

Az elmúlt években egyre több helyen vagy jelen. Hogyan tudod ezt az életformát menedzselni?

Nagyjából most vagyok abban a fázisban, hogy döntenem kell. Mindabból, amit egyszerre csinálok, hamarosan valamit el kell engedni. A piac fogja eldönteni, melyik tevékenységemre esik a választás, hiszen én mindet gyerekemként szeretem. Viszont nekem is 24 órából áll egy nap – hogy megint egy közhelyet csempésszek be – és ebből hozzávetőleg 20 óra állandó jelenlétet igényel. Így azért érik a pillanat, amikor eldől, mit fogok leadni. Szerencsére nem sürgős döntésről van szó, még van egy kis időm. 

Ha már a nagy döntéseknél tartunk, idén megnősültél. A család és az otthonteremtés is nyilván időt igényel majd részedről is. Ez is szerepet játszhat majd a döntésedben? 

Abszolút, bár a feleségem rettenetesen megértő és konzekvensen távol tartja magát az állásfoglalástól, egyszerűen rám bízza. Hiába puhatolózom, hogy mi az, amiről már legkevésbé hall otthon szívesen, ő tartja magát ahhoz, hogy ebbe nem szól bele, rám bízza a döntést. Egyelőre roppant türelmes, amiért én végtelenül hálás vagyok, de persze előbb-utóbb valamerre billenni fog a mérleg. 

Ha a 20 órás munkanapokból mégis sikerül egy kicsit kiszabadulni, mivel kapcsolódsz ki?

Végtelenül szeretünk mindketten utazni, bár ritkán nyílik alkalmunk rá, hiszen Réka naptárja jórészt mérkőzésekkel van tele, kézilabdázóként, és nekem is mindig akad feladat. Ha pedig egymásra nincs időnk, akkor a horgász szenvedélyemnek engedek teret, amivel egyébként a kreatív értekezleten az őrületbe kergetem a stábtagokat. Meggyőződésem, hogy kellene horgász tartalom is az oldalra, nekik viszont meggyőződésük, hogy ennek semmi köze a sporthoz. Ha pedig egy-egy anyag gyengére sikerül, már szállóigeként szajkózzák: ennél még az is jobb lett volna, ha a pecázásról forgatunk filmet. Azért még nem adtam fel. 

Jelentkezz be először, hogy hozzászólhass! Bejelentkezés